Κυριακή, 4 Μαΐου 2014

Κουζινόπουλος: «Οικτρή η κατάσταση στα σχολεία»

H οικτρή κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία του δήμου Θερμαϊκού, σκιαγραφήθηκε με τα μελανότερα χρώματα, στη σημαντική εκδήλωση την οποία οργάνωσε η «Συμπολιτεία Θερμαϊκού» για την κατάσταση της Παιδείας στην περιοχή. Και όπου για πάνω από δύο ώρες, περισσότεροι από εκατό καθηγητές, δάσκαλοι και εκπρόσωποι συλλόγων γονέων, διεκτραγωδούσαν στον υποψήφιο δήμαρχο Θερμαϊκού, Σπύρο Κουζινόπουλο, το χάλι που υπάρχει στην εκπαίδευση.

Είναι χαρακτηριστικό το διασυλλογικό υπόμνημα που επιδόθηκε στον επικεφαλής της «Συμπολιτείας» από επτά συλλόγους των Νέων Επιβατών (πέντε συλλόγους Γονέων-Κηδεμόνων του Λυκείου, του Γυμνασίου, του Δημοτικού Σχολείου και δύο Νηπιαγωγείων, καθώς επίσης δύο πολιτιστικούς συλλόγους), όπου περιγράφεται η απαράδεκτη κατάσταση η οποία επικρατεί στη σχολική στέγη. Με τα νήπια του 3ου Νηπιαγωγείο Ν.Επιβατών να στεγάζονται σε ημιυπόγειο ανθυγιεινό χώρο, αν και υπάρχει διαθέσιμο οικόπεδο για ανέγερση Νηπιαγωγείου. Με τις πεπαλαιωμένες κτιριακές εγκαταστάσεις του Δημοτικού Σχολείου. Την ίδια στιγμή που δεν υπάρχει γυμναστήριο ή αμιγής αίθουσα εκδηλώσεων σε καμια σχολική μονάδα.
«Είναι απαράδεκτο τόσα χρόνια να λιμνάζουν σοβαρότατα θέματα που έχουν σχέση με την έλλειψη σχολικής κτιριακής υποδομής και με διάφορες δικαιολογίες να παραπέμπονται διαρκώς στις καλένδες», τονίζεται στο υπόμνημα.
Άλλοι εκπαιδευτικοί και γονείς επισήμαναν το γεγονός ότι δεν υπάρχουν χώροι αθλοπαιδιών στα σχολεία, ότι «χάνονται» οικόπεδα που προορίζονταν για σχολική στέγη ή πάλι ότι δεν έχει οργανωθεί από την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου κάποιο συνεργείο για τις επισκευές βλαβών που σημειώνονται στα σχολικά κτίρια. Ενώ ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο νέο νόμο για την εισαγωγή μαθητών στα ΑΕΙ, με τον οποίο εφαρμόζεται μία ταξική πολιτική  στην εκπαίδευση, χωρίζονται τα παιδιά σε δύο κατηγορίες (στους έχοντες και στους μη έχοντες» και ευνοείται η ανάπτυξη φροντιστηρίων.

Απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που είχαν κατακλύσει την αίθουσα του καφενείου «Θερμαϊκός», ο υποψήφιος δήμαρχος Σπύρος, δήλωσε ότι η «Συμπολιτεία» δεν υπόσχεται θαύματα και «μαγικές» λύσεις, όπως τάζουν οι άλλοι υποψήφιοι. Διατύπωσε όμως τη δέσμευση ότι η νέα διοίκηση του δήμου θα προσπαθήσει να επιλύσει όσα περισσότερα προβλήματα μπορεί, σε στενή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους Γονέων. Στάθηκε δε σε κάποια επιμέρους ζητήματα, όπως οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας δίπλα στα σχολεία, το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών αλλά και ο δρόμος-καρμανιόλα Θεσσαλονίκης-Ν.Μηχανιώνας για τον οποίο κάποιοι από τους παριστάμενους πρότειναν τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στο 1ο Λύκειο Θερμαϊκού, ώστε να σταματήσουν να σημειώνονται ατυχήματα.

Οι χαμένες ευκαιρίες να γίνει ο Θερμαϊκός Κόμβος Εκπαίδευσης
Κλείνοντας ο επικεφαλής της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» επισήμανε ότι ο δήμος Θερμαϊκού, εξ αιτίας σοβαρότατων λαθών, παραλείψεων και ανικανότητας πρώην δημάρχων, έχασε την καταπληκτική ευκαιρία να γίνει κόμβος ανώτατης εκπαίδευσης, επιστημονικής γνώσης και έρευνας με την εγκατάσταση στην περιοχή δύο ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Στην πρώτη περίπτωση, ο παλιός Καποδιστριακός δήμος Θερμαϊκού, αν και παραχώρησε στο ΠΑΜΑΚ έκταση 100 στρεμμάτων για την ανέγερση του Ιδρύματος στην περιοχή «Τσαίρια» της Περαίας, δεν πίεσε όσο έπρεπε για την υλοποίηση της συμφωνίας που είχε γίνει, με συνέπεια το θέμα να βαλτώσει. Στη δεύτερη περίπτωση, τα χονδροειδή λάθη, η αδράνεια, η ανικανότητα και η αδιαφορία του επί οκταετία δημάρχου Μηχανιώνας, Ι.Μαυρομάτη, οδήγησαν το 2008, το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος να εγκατασταθεί τελικά στη Θέρμη, αν και ο τότε πρωθυπουργός Κ.Καραμανλής το είχε χωροθετήσει στην περιοχή μεταξύ Μηχανιώνας- Αγγελοχωρίου. 

Το πρόγραμμα της «Συμπολιτείας» για τις σχολικές υποδομές
 Το πρόγραμμα της «Συμπολιτείας Θερμαϊκού» για τις σχολικές υποδομές, που το παρουσίασε ο επικεφαλής της Επιτροπής Προγράμματος, υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Ερμείδης, έχει ως εξής:
Η λειτουργία της επιτροπής παιδείας ακολουθεί το γενικό μοντέλο αποκέντρωσης της διοίκησης. Ο προϋπολογισμός των σχολικών επιτροπών ενισχύεται από ίδιους πόρους χωρίς να σταματούμε τη διεκδίκηση από την κεντρική διοίκηση. Κανένα σχολείο δεν πρέπει να στερείται τα απαραίτητα για τη λειτουργία του (θέρμανση, είδη υγιεινής, χαρτικά κλπ)
Διεκδικούμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα κτιριακών υποδομών για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης (γυμναστήρια, χώροι υπολογιστών, χώροι εστίασης και πολιτισμού κλπ)
Ενισχύουμε και στηρίζουμε τα προγράμματα δια βίου μάθησης, καθώς και τις εθελοντικές ομάδες εκπαίδευσης.
 Άμεσες προτεραιότητες: Κτιριακές εγκαταστάσεις για 2ο Νηπιαγωγείο Αγίας Τριάδας και Επανομής, 2ο Γυμνάσιο Επανομής, 2ο Λύκειο Θερμαϊκού, 5ο  δημοτικό Περαίας, 2ο  Δημοτικό Νέων Επιβατών, χαρακτηρισμός και απαλλοτρίωση οικοπέδου για 3ο Νηπιαγωγείο Νέων Επιβατών.